Denumită după Califatul Umayyad, colecția își propune să transpună „caracteristica definitivă în toată arta islamică”, element de design cunoscut sub numele de arabesc.

„Arabescul se străduiește să nu concentreze atenția asupra vreunui obiect definit, să accelereze facultățile apreciate, ci să le difuzeze. Este centrifugă și duce la un fel de abstracție, un fel de auto-hipnotism chiar, astfel încât devotatul îngenuncheat către Makkah să se poată împrăștia în labirintul modelării obișnuite care îl confruntă și să-și elibereze mintea de orice legătură cu trupul și lucruri pământești. ” -  Martin S. Briggs

Expresia întrupată în modelul său de împletire, mișcarea de coeziune, gravitația, masa și volumul semnifică infinitatea și produce un sentiment contemplativ în spectator, conducându-l încet în profunzimea prezenței divine. Multe modele arabești dispar sub o margine de încadrare fără a se termina și astfel pot fi considerate ca fiind infinit extensibile în afara spațiului pe care îl ocupă efectiv.

Filter